Vaikų linija renka naujus savanorius: pasitelkia skaitmenizavimą ir dirbtinį intelektą

Vaikų linijoje savanoriai yra tie žmonės, kurie kasdien atsiliepia į šimtus vaikų skambučių ir susirašinėjimų internetu. Kalbėdamiesi su vaikais savanoriai praleidžia po beveik 50 valandų kasdien. Atrodytų, tiek net netelpa į parą, tačiau vienu metu dirba kelios pokalbių linijos tiek telefonu, tiek susirašinėjant internetu, kad besikreipiantys vaikai galėtų išgirsti ne užimtos linijos signalą, o „Vaikų linija, klausau…“

Kaip ir kasmet, Vaikų linija pradeda naujų savanorių rudens atrankas, kad emocinė parama vaikams būtų teikiama nenutrūkstamai ir kokybiškai. Pretenduoti gali bet kokio išsilavinimo ar profesijos žmonės, svarbiausia turėti motyvacijos ir pakankamai laiko, o emocinės paramos ir konsultavimo įgūdžių išmokstama per 4–5 mėn. parengiamuosius kursus.

Šių metų naujovė – kuo paprastesnė ir sklandesnė atrankos sistema bei automatizuotas interviu. Kaip sako, Vaikų linijos emocinės paramos koordinatorė Gerda Laumytė, tikslas – turėti visą procesą tėkmėje, kad būsimo savanorio kelionė būtų sklandi, o atrankas vykdantiems darbuotojams patogu ir efektyvu.

„Kuomet kalbame apie emocinės paramos savanorių atrankas, galvoti turime apie šimtus kandidatų, dešimtis atrankų, kurias gyvai ir nuotoliu veda savanorių mokytojai bei administracijos darbuotojai iš skirtingų miestų. Taigi paraleliai vyksta daug skirtingų procesų. Norėdami optimizuoti resursus su partnerių pagalba savanorystės vietų ir kandidatų valdymo procesus perkėlėme į vieną platformą. Taip pat būsimiems savanoriams siūlome naują būdą prisistatyti – jie gali atlikti automatizuotą interviu specialioje darbo pokalbių platformoje jiems patogiu metu ir būdami bet kurioje vietoje“, – sako G. Laumytė.

Ji pastebi, kad įdiegus naujoves, ne tik sumažėjo „rankinio“ darbo, pavyzdžiui, nereikia ieškoti besidubliuojančių anketų ar lentelėse spalvomis žymėti pokyčių, bet ir tapo lengviau sekti, kokiame etape yra kiekvienas pretendentas į savanorius. Taip pat nebereikia naudoti kelių skirtingų įrankių, galybės lentelių – visi atrankas organizuojantys emocinės paramos koordinatoriai procesą ir informaciją gali valdyti vienoje platformoje.

Verslo ir nevyriausybinio sektoriaus bendradarbiavimas

Nuo šiemet Vaikų linija savanorių atrankas vykdo pasitelkusi „Recrur“ įdarbinimo programinę įrangą. Jos įkūrėja ir generalinė direktorė Marita Alaväli, sako, kad palaikyti tokias nevyriausybines organizacijas, kaip emocinę paramą vaikams teikiančią Vaikų liniją, jiems svarbu, nes tiki darbu, kurį atlieka tarnyba, siekdama išklausyti ir padėti vaikams.

„Siūlydami savo įdarbinimo programinę įrangą, norime palengvinti Vaikų linijai rasti ir atrinkti atsidavusius savanorius, kad jie galėtų sutelkti dėmesį į tai, kas iš tikrųjų svarbu – padėti vaikams, kuriems labiausiai reikia paramos. Skaitmenizavus savanorių atrankas ir pasitelkus tokius automatizuotus procesus, kaip siunčiami el. laiškai, kandidatų ir darbo vietų pažangos stebėjimas, tikrinimas ar laikomasi Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) reikalavimų, galima sutaupyti laiko ir sumažinti klaidų tikimybę“, – sako „Recrur“ vadovė M. Alaväli.

Ar robotai atrankose pakeis žmogų?

Pasitelkdami „AIDA Recruitment” kurtą automatizuotą darbo pokalbių platformą, kandidatai į Vaikų linijos savanorius savo interviu gali atlikti jiems patogiu metu iš bet kurio pasaulio kampelio. „AIDA Recruitment“ įkūrėjas, Antanas Giraitis sako, kad toks pirminis interviu, kuriame pasitelkiamas ir dirbtinis intelektas (DI) yra patogus kandidatui, o darbdaviui ar savanorystę koordinuojančiai organizacijai suteikia greitą ir išsamią kandidato prisistatymo analizę.

Vienos kertinių Vaikų linijos vertybių – bendradarbiavimas, atvirumas, lygiavertiškumas. Taigi ryšio mezgimas ir palaikymas bei gebėjimas pagarbiai ir be išankstinių nuostatų bendrauti – yra svarbūs kriterijai, norint tapti savanoriu. Vaikų linijoje su vaikais kalbamasi be moralų, kiekvienas vaikas priimamas toks, koks yra, o jo mintys ar išgyvenimai nenuvertinami.  

Anot A. Giraičio, dirbtinis intelektas atrankų procese nepakeičia žmogiškojo ryšio, bet gali padėti žmogui sutaupyti laiko ir efektyvinti atrankos procesą. „Atrankų specialistams DI padeda sumažinti pasikartojančius rutininius darbus, pvz. uždavinėti tuos pačius klausimus kandidatams, padėti įvertinti kandidatų atsakymus, padaryti trumpas susitikimo santraukas ir pan. O žmogus sutaupytą laiką gali skirti gerinti atrankų kokybę, analitikai ir kitiems didesnę vertę kuriantiems uždaviniams“, – sako „AIDA Recruitment” vadovas.

Kandidatai į Vaikų linijos savanorius atrankos interviu gali atlikti dviem būdais: pasitelkę automatizuotą interviu jiems patogiu metu arba prisijungę į nuotolinę grupinę atranką jau paskirtu konkrečiu metu. Vaikų linijos emocinės paramos koordinatorė Gerda Laumytė sako, kad abu būdai populiarūs: „Tiek automatizuotą interviu, tiek grupines atrankas renkasi panašus skaičius kandidatų. Pastebime, kad pirminės atrankos kokybė nesuprastėja ir be gyvo interviuotojo. Galbūt šį būda renkasi žmonės, kurie komfortiškiau jaučiasi prieš kamerą ar ekraną, tuomet jie noriai atlieka užduotis, atvirai pasakoja apie save.“

„AIDA Recruitment“ vadovas antrina, kad apskritai šiandien dauguma pokalbių, susitikimų, konsultacijų, paskaitų vyksta nuotoliniu būdu, tai jau negrįžtamas procesas. Anot jo, svarbu turėti galvoje, kad pagrindinis pirminių atrankų uždavinys yra surinkti pirminę informaciją apie kandidatą.

Vaikų linijos savanorių atrankos vyksta nuo rugpjūčio mėnesio, pirmieji parengiamieji kursai startuoja spalio pabaigoje Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir nuotoliu. Norintys prisidėti prie prasmingo darbo, kviečiami registracijos anketas pildyti Vaikų linijos svetainėje https://www.vaikulinija.lt/tapk-savanoriu/

Pranešimą paskelbė: Šarūnė Bernotė, Vaikų linija

Vaikų linija renka naujus savanorius: pasitelkia skaitmenizavimą ir dirbtinį intelektą