Verslo pirkimas: smulkmenos, kurias reikia įvertinti

Norite pradėti savo verslą? Tokiu atveju galimas jo pirkimas arba naujo steigimas. Suprantama, kad verslo pirkimas yra kur kas patrauklesnis pasirinkimas, kadangi gaunamas verslas, kuris jau yra žengęs pačius pirmus žingsnius, kuris galbūt jau turi patirtį ir tuo pačiu klientus, kurie vėliau būtų suinteresuoti ir toliau naudotis tam tikro prekinio vardo paslaugomis arba prekėmis.

O kadangi skelbimų, kad parduodu verslą yra daug – telieka nuspręsti, kuris Jums labiausiai tinkamas. Žinoma, tam geriausiai tinka pardavimų portalai pavyzdžiui Verslopardavimas.lt kuriuose sistemingai rasite plačią skirtingų verslų pasiūlą ir įvertinus esminius niuansus – įsigysite Jums tinkamiausią.

Jeigu tai pats pirmas Jūsų verslo pirkimas – tokiu atveju nurodysime pačias svarbiausias gaires, kurios, tikimės, padės Jums džiaugtis pirmu geru pirkiniu, kuris ateityje taps našia darbo vieta ne tik Jums, tačiau ir kitiems asmenims.

  • Žinoma, reikalingas nuodugnesnis įmonės reputacijos vertinimas. Kaip geriausia įsitikinti, kad tam tikras verslo vardas yra našus, galiausiai, jis siejamas su kokybe? Siūlome skaityti paprasčiausius forumus, kuriuose žmonės dalinasi savo patyrimais. Atrodo labai paprasta ir labai paviršutiniška, tačiau būtent forumuose buvusių klientų paliktų atsiliepimai gali padėti suprasti – koks įvaizdis kuriamas. Juk kiekvieno verslo tikslas būti geros reputacijos, tad peržiūrėdami buvusių klientų komentarus – galite įvertinti ir ko tikėtis.
  • Perkamo verslo rodikliai yra kitas aspektas, kuris turi būti atidžiai vertinamas. Tikrai nepakanka peržiūrėti rekvizituose bazinės informacijos apie verslo augimą, atlyginimus bei kitus panašius aspektus. Reikia prašyti dokumentų iš pardavėjo, kad jis galėtų teisiškai įrodyti, kad viskas veikia taip, kaip ir dažnai pirmiausia informuojama žodiniu pavidalu. Verslo pardavimas bei pirkimas yra neatsiejamas nuo smulkmenų vertinimo, detalių akcentavimo, tad būtinai tam skirkite labai daug laiko. Jeigu reikia – net keliaukite pas specialistus, kad jie atliktų papildomą vertinimą.
  • Jeigu verslas yra ne internetinis, tačiau fizinis – tokiu atveju reikia daugiau dėmesio skirti ir naudojamos įrangos būklei. Tam geriausia samdyti ekspertus, kurie puikiai išmano tam tikros mechanikos veikimo principus ir tuo pačiu gali įvertinti – kiek tam tikra technika dar laiko tarnaus, kiek gali reikėti papildomų investicijų, kad ji vėl veiktų našiai.
  • Taip pat dažniausiai pamirštama, tačiau svarbus aspektas yra personalo kvalifikacija. Žinoma, geriau, kai komanda jau yra apmokyta, kai galima naudotis specialistų kompetencija, tačiau greitu metu papildomai neteks investuoti į jų žinias. Taip, vėliau tai neišvengiama, tačiau vos tik įsigijus verslą dažniausiai tikimasi, kad pačioje pradžioje bent jau komanda dirbs našiai be jokių papildomų sąnaudų.
  • Verta toliau įvertinti ir pasirinktą marketingo politiką. Žinoma, su laiku ji gali būti keičiama. Tačiau kartais su tam tikrais tiekėjais yra sudaromi ilgalaikiai planai, tad tokiu atveju tenka prie jų taikytis ir jų laikytis. Žinoma, taip pat nėra rekomenduojama labai staigiai keisti reklamos politikos darbų, kadangi klientai įpranta prie vieno ir jie gali neigiami įvertinti staigius pasikeitimus. Geriausia, kai reklamos politika Jums yra tinkama.
  • Daugiau dėmesio skirkite ir konkurentams. Kartais tikrai rinka yra labai užimta ir verslo pardavimas rodo, kad jo iškėlimas į aukštesnes pozicijas yra paprasčiausiai labai sudėtingas.

Jeigu matote, kad yra skelbimas, jog „Parduodu verslą“ – tokiu atveju reikia daugiau dėmesio skirti smulkmenoms, kadangi būtent jų įvertinimas padeda pasirinkti tinkamai. Galiausiai, kartais reikia tik paklausti – kodėl verslas yra parduodamas, kad būtų galima nuspręsti, ar Jums tikrai jo tinka. Patikėkite, daugelis verslininkų, kurie prekiauja verslu – labai nuoširdūs ir tikrai nori, kad jų pradėta idėja tinkamai gyvuotų. Tokiu atveju suteikia tiek info, kiek reikia, kad tik verslas būtų sėkmingai puoselėjamas.